اطلاعات کتاب
۱۰%
موجود
products
قیمت کتاب چاپی:
۲۳۰۰۰۰۰ريال
تعداد مشاهده:
۲۱۲۸






جستاری در حقوق ارتباطات

دسته بندی: حقوق بشر - حقوق رسانه و ارتباطات

شابک: ۹۷۸۶۲۲۲۲۵۴۴۰۷

سال چاپ:۱۳۹۹/۰۷/۱۲

۱۶۶ صفحه - وزيري (شوميز) - چاپ ۱
قیمت کتاب الکترونیک: ۱۱۵۰۰۰۰ريال
تخفیف:۱۰ درصد
قیمت نهایی: ۱۰۳۵۰۰۰ ريال

توجه


برای خرید بیش از دو جلد از یک عنوان کتاب‌ چاپی مجد و یا امجد، تخفیف 15 درصد اعمال می‌شود. تعداد را در سبد خرید اضافه کنید.
با خرید هر کتاب الکترونیک مجد، یک کد فعال سازی ساخته و ارائه می‌گردد. چنانچه برای استفاده در دستگاه‌های دیگر، به چند کد نیاز دارید، خرید‌های مجدد از هر کتاب مشمول 50 درصد درصد تخفیف خواهد شد.
کتاب‌های الکترونیکی مجد دارای امکانات یادداشت‌نویسی، علامت‌گذاری و جستجوی پیشرفته است و فقط در سیستم ویندوز رایانه یا لپ‌تاب قابل استفاده می‌باشد.


1- حقوق رسانه‌هاي عمومي
2- حق تصحيح رسانه اي در حقوق ايران و اسناد بين المللي
3- حقوق مصاحبه شوندگان در رسانه‌هاي عمومي
4- بررسي فقهي - حقوقيِ مباهته رسانه اي
5- نقد كيفرشناختيِ تشهير رسانه اي
6- حقوق آزادي اطلاع رساني
7- رابطه آزادي اطلاعات با حريم خصوصي
8- حمايت كيفري از رسانه‌هاي ديداري، شنيداري
9- چارچوب كيفري تبليغات در بازرگاني الكترونيكي
10-

سخن گفتن از جایگاه، اهمیت و گستردگی فناوری ارتباطات، در واقع روشن کردن شمع در روز روشن است. همچنین، اهمیت حقوق ارتباطات و ضرورت انجام پژوهش های علمی در این زمینه نیز، امری روشن و ناشی از جایگاه ارتباطات و فناوری های نوین ارتباطی در زندگی امروزی است. این اهمیت برخاسته از مسائل زیر است: 



  1. از یکسو ارتباطات و اطلاعات، موج حال حاضر دنیا است و سرعت پیدایش و تغییر مسائل نوپیدا در این عرصه بسیار بیشتر از عرصه های سنتی زندگی بشر است. از سوی دیگر ویژگی ها و پیچیدگی های فضای مجازی، و نیز تنوع حوزه های مرتبط با آن، ضرورت بررسی مسائل حقوقی این حوزه را دوچندان می کند.

  2. با وجود اهمیت زیاد و روزافزون حقوق ارتباطات و ابعاد بِکر پژوهشی آن و با وجود توصیه یونسکو برای توسعه آموزش این رشته، حقوق ارتباطات در ایران مورد بی مهری واقع شده و با وجود نیاز جامعه ارتباطی و رسانه ای کشور، تنها یک دانشگاه در این رشته دانشجو می پذیرد و طبیعتاً عدم توسعه آموزشی این رشته، عدم توسعه و تعمیق فعالیت های پژوهشی مرتبط با آن را در پی خواهد داشت.


نبود منابع آموزشی و پژوهشی کافی در این حوزه، ما را بر آن داشت تا با جستاری در حقوق ارتباطات، بکوشیم موضوعات کاربردی که کمتر مورد توجه نویسندگان دیگر قرار گرفته را طرح و بررسی کنیم. بر این اساس کتاب حاضر در دو بخش تدوین شده است:


در بخش نخست، حقوق رسانه های عمومی در چهار فصل شامل: حق تصحیح رسانه ای، حقوق مصاحبه شوندگان در رسانه های عمومی، مباهته رسانه ای و تشهیر رسانه ای بررسی شده است.


در بخش دوم، حقوق آزادی اطلاع رسانی در سه فصل شامل: رابطه آزادی اطلاعات با حریم خصوصی، حمایت کیفری از رسانه های دیداری-شنیداری و چارچوب کیفری تبلیغات در بازرگانی الکترونیکی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.