1- حقوق رسانههاي عمومي
2- حق تصحيح رسانه اي در حقوق ايران و اسناد بين المللي
3- حقوق مصاحبه شوندگان در رسانههاي عمومي
4- بررسي فقهي - حقوقيِ مباهته رسانه اي
5- نقد كيفرشناختيِ تشهير رسانه اي
6- حقوق آزادي اطلاع رساني
7- رابطه آزادي اطلاعات با حريم خصوصي
8- حمايت كيفري از رسانههاي ديداري، شنيداري
9- چارچوب كيفري تبليغات در بازرگاني الكترونيكي
10-
سخن گفتن از جایگاه، اهمیت و گستردگی فناوری ارتباطات، در واقع روشن کردن شمع در روز روشن است. همچنین، اهمیت حقوق ارتباطات و ضرورت انجام پژوهش های علمی در این زمینه نیز، امری روشن و ناشی از جایگاه ارتباطات و فناوری های نوین ارتباطی در زندگی امروزی است. این اهمیت برخاسته از مسائل زیر است:
- از یکسو ارتباطات و اطلاعات، موج حال حاضر دنیا است و سرعت پیدایش و تغییر مسائل نوپیدا در این عرصه بسیار بیشتر از عرصه های سنتی زندگی بشر است. از سوی دیگر ویژگی ها و پیچیدگی های فضای مجازی، و نیز تنوع حوزه های مرتبط با آن، ضرورت بررسی مسائل حقوقی این حوزه را دوچندان می کند.
- با وجود اهمیت زیاد و روزافزون حقوق ارتباطات و ابعاد بِکر پژوهشی آن و با وجود توصیه یونسکو برای توسعه آموزش این رشته، حقوق ارتباطات در ایران مورد بی مهری واقع شده و با وجود نیاز جامعه ارتباطی و رسانه ای کشور، تنها یک دانشگاه در این رشته دانشجو می پذیرد و طبیعتاً عدم توسعه آموزشی این رشته، عدم توسعه و تعمیق فعالیت های پژوهشی مرتبط با آن را در پی خواهد داشت.
نبود منابع آموزشی و پژوهشی کافی در این حوزه، ما را بر آن داشت تا با جستاری در حقوق ارتباطات، بکوشیم موضوعات کاربردی که کمتر مورد توجه نویسندگان دیگر قرار گرفته را طرح و بررسی کنیم. بر این اساس کتاب حاضر در دو بخش تدوین شده است:
در بخش نخست، حقوق رسانه های عمومی در چهار فصل شامل: حق تصحیح رسانه ای، حقوق مصاحبه شوندگان در رسانه های عمومی، مباهته رسانه ای و تشهیر رسانه ای بررسی شده است.
در بخش دوم، حقوق آزادی اطلاع رسانی در سه فصل شامل: رابطه آزادی اطلاعات با حریم خصوصی، حمایت کیفری از رسانه های دیداری-شنیداری و چارچوب کیفری تبلیغات در بازرگانی الکترونیکی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.