اطلاعات کتاب
۱۰%
موجود
products
قیمت کتاب چاپی:
۳۷۵۰۰۰۰ريال
تعداد مشاهده:
۲۸






From script to screen : the importance of copyright in the distribution of film

پدیدآوران:
ناشر:
WIPO
دسته بندی: آثار حقوقی خارجی - حقوقی

شابک:

سال چاپ:۲۰۱۵

۱۵۰ صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ ۱
موضوعات:

سفارش کتاب چاپی کلیه آثار مجد / دریافت از طریق پست

سفارش کتاب الکترونیک کتاب‌های جدید مجد / دسترسی از هر جای دنیا / قابل استفاده در رایانه فقط

سفارش چاپ بخشی از کتاب کلیه آثار مجد / رعایت حق مولف / با کیفیت کتاب چاپی / دریافت از طریق پست

     

علم حقوق از جمله علوم اجتماعی است که همه جوامع بشری در تکامل و پیشرفت آن نقش دارند. ایجاد امکان دسترسی به این علم جزو اهداف انتشارات مجد بوده که در بیش از سه دهه دنبال شده است.

اگرچه ایران عضو کنوانسیون برن نیست و انتشار آثار خارجی در ایران مورد حمایت قرار نمی گیرد اما باتوجه به مبانی اخلاقی علم حقوق مالکیت فکری و بر اساس تلاش های علمی و فرهنگی مدیر مسئول مجد به عنوان یکی از صاحب نظران در حوزه این علم، برنامه ویژه ای برای رفع این تعارض پیش بینی شده است:

از یک طرف رعایت حقوق پدیدآورندگان و ناشران خارجی جزو حقوق بشر محسوب شده و همه آحاد انسان ها در جهان باید به این حقوق احترام بگذارند حتی اگر پیوستن به کنوانسیون کپی رایت برای دولت ها اختیاری باشد، از طرف دیگر دسترسی به علم و دانش و فرهنگ و هنر جزو حقوق بشری است و هیچ جامعه ای را نمی توان به بهانه تحریم و تقابل دولت ها از آنها محروم ساخت.

متاسفانه دولت های متبوع ناشران بزرگ بین المللی به بهانه وجود تحریم و از ترس مواجهه با برخوردهای سیاسی و اقتصادی دولت آمریکا، اجازه همکاری پدیدآورندگان و ناشران را با اهل علم و فرهنگ و هنر در داخل ایران نمی دهند!

برای رفع این تعارض و با استفاده از تجربیات بین المللی مدیر مسئول مجد که بطور متوالی در چهارده دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت حضور داشته و دارای غرفه در بخش ناشران تخصصی بوده است، بعد از شناسایی مهمترین منابع حقوقی خارجی و ناشران آنها، فقط عنوان کتاب و مشخصات آن را در اختیار مشتری قرار داده تا در صورت درخواست به تهیه آن اقدام شود.

بر اساس پیوست کنوانسیون برن، ناشران بین المللی باید آثار خود را با قیمت عرفی کشور در حال توسعه مقصد عرضه نمایند. این اقدام حمایتی بر اساس توافق در مجد صورت می گیرد و ضمن اعلام سفارش خرید به ناشر خارجی، مبلغ کپی رایت آن نیز منظور می گردد. تسویه حساب با ناشران خارجی در موعد برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب مانند فرانکفورت صورت می گیرد.

قیمت آثار خارجی به دلیل تولید تک نسخه ای (pod) بیش از آثار داخلی است لیکن با قیمت اصلی دلاری بسیار تفاوت دارد. ضمن آن که شما می توانید بخش هایی از هر کتاب خارجی را با همان قیمت صفحه کل کتاب نیزسفارش دهید. 

حجم زیاد منابع مهم حقوقی خارجی در این سایت برای توسعه دانش حقوق در کشور و نگارش آثار پژوهشی قابل اعتناست.

The objective of this publication is to introduce the novice filmmaker to the legal and business related issues needed to participate in what is now a well-structured global marketplace for films. It provides a broad overview of the principles and standards currently observed and practiced in the film industry at the international level. Readers should consult local copyright experts to gain a complete understanding of these issues in their respective countries. This publication is written through the lens of the distributor. Broadly, this includes the local territorial distributor, the sales agent or even the producer acting as either of these. One of the central messages is the importance of copyright documentation, especially written agreements that identify copyright ownership in a creative work. Filmmakers and in particular the producer should be acquainted with the fundamental functions of the people and companies that will not only license their film but also market it to the public. The territorial distributor is responsible for the marketing and circulation of films to the end users (the audience) including cinemas, television, DVD and new media distribution technologies including Video on Demand (VOD). The sales agent on the other hand is responsible for the licensing of distribution rights to a territorial distributor in a particular country. This publication will describe the entire value chain with particular emphasis on the distribution agreement and rights transactions between a film distributor and the producer or between the sales agent and the territorial distributor. The producer will license or assign rights acquired by him at the development stage, against remuneration and the prospect of the film being exploited in key markets by a global distribution company or territorial distributors who have acquired local rights from a sales agent.