اطلاعات کتاب
۱۰%
موجود
products
قیمت کتاب چاپی:
۱۶۳۰۰۰۰۰ريال
تعداد مشاهده:
۲۴






Commercial Law: principles and policy

ناشر:
CAMBRIDGE
دسته بندی: حقوق تجارت - حقوق تجارت

شابک: ۹۷۸۰۵۲۱۷۶۰۶۴۵

سال چاپ:۲۰۱۲

۶۵۲ صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ ۲
موضوعات:

سفارش کتاب چاپی کلیه آثار مجد / دریافت از طریق پست

سفارش کتاب الکترونیک کتاب‌های جدید مجد / دسترسی از هر جای دنیا / قابل استفاده در رایانه فقط

سفارش چاپ بخشی از کتاب کلیه آثار مجد / رعایت حق مولف / با کیفیت کتاب چاپی / دریافت از طریق پست

     

علم حقوق از جمله علوم اجتماعی است که همه جوامع بشری در تکامل و پیشرفت آن نقش دارند. ایجاد امکان دسترسی به این علم جزو اهداف انتشارات مجد بوده که در بیش از سه دهه دنبال شده است.

اگرچه ایران عضو کنوانسیون برن نیست و انتشار آثار خارجی در ایران مورد حمایت قرار نمی گیرد اما باتوجه به مبانی اخلاقی علم حقوق مالکیت فکری و بر اساس تلاش های علمی و فرهنگی مدیر مسئول مجد به عنوان یکی از صاحب نظران در حوزه این علم، برنامه ویژه ای برای رفع این تعارض پیش بینی شده است:

از یک طرف رعایت حقوق پدیدآورندگان و ناشران خارجی جزو حقوق بشر محسوب شده و همه آحاد انسان ها در جهان باید به این حقوق احترام بگذارند حتی اگر پیوستن به کنوانسیون کپی رایت برای دولت ها اختیاری باشد، از طرف دیگر دسترسی به علم و دانش و فرهنگ و هنر جزو حقوق بشری است و هیچ جامعه ای را نمی توان به بهانه تحریم و تقابل دولت ها از آنها محروم ساخت.

متاسفانه دولت های متبوع ناشران بزرگ بین المللی به بهانه وجود تحریم و از ترس مواجهه با برخوردهای سیاسی و اقتصادی دولت آمریکا، اجازه همکاری پدیدآورندگان و ناشران را با اهل علم و فرهنگ و هنر در داخل ایران نمی دهند!

برای رفع این تعارض و با استفاده از تجربیات بین المللی مدیر مسئول مجد که بطور متوالی در چهارده دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت حضور داشته و دارای غرفه در بخش ناشران تخصصی بوده است، بعد از شناسایی مهمترین منابع حقوقی خارجی و ناشران آنها، فقط عنوان کتاب و مشخصات آن را در اختیار مشتری قرار داده تا در صورت درخواست به تهیه آن اقدام شود.

بر اساس پیوست کنوانسیون برن، ناشران بین المللی باید آثار خود را با قیمت عرفی کشور در حال توسعه مقصد عرضه نمایند. این اقدام حمایتی بر اساس توافق در مجد صورت می گیرد و ضمن اعلام سفارش خرید به ناشر خارجی، مبلغ کپی رایت آن نیز منظور می گردد. تسویه حساب با ناشران خارجی در موعد برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب مانند فرانکفورت صورت می گیرد.

قیمت آثار خارجی به دلیل تولید تک نسخه ای (pod) بیش از آثار داخلی است لیکن با قیمت اصلی دلاری بسیار تفاوت دارد. ضمن آن که شما می توانید بخش هایی از هر کتاب خارجی را با همان قیمت صفحه کل کتاب نیزسفارش دهید. 

حجم زیاد منابع مهم حقوقی خارجی در این سایت برای توسعه دانش حقوق در کشور و نگارش آثار پژوهشی قابل اعتناست.

The principal objective of this book is to provide a detailed analytical overview of the vast array of areas of commercial law and the policies that lie behind these areas of law. The book is divided into seven parts and has been written with the relevant policies in mind. Part 1 of the book deals with one of the most traditional aspects of commercial law, the law of agency. This part is divided into three chapters and provides a detailed review of the scope of an agent’s authority, the obligations owed by a principal to an agent and the Commercial Agency Regulations 1993. The second part of the book deals with another central tenant of the commercial law syllabus, the sale of goods. This is divided into five parts and considers such topics as the historical development and policy underlying the sale of goods, before addressing the integral areas of the implied conditions in the sale of goods, and the passage of title to goods combined with delivery and payment. The last two chapters address the provisions of the supply of goods and services and finally the rise of e-commerce. The third part of the book deals with international trade and sales law. In particular, it concentrates on standard trade terms, the Vienna Convention on the International Sale of Goods, payment in international sales and carriage of goods by sea. Part four looks at tortious liability for defective products, dealing initially with the law of negligence and the rise of product liability and thereafter looking in detail at the provisions of the Consumer Protection Act 1987. The next part of the book consists of three chapters looking at the issue of unfair commercial practices, which has seen a major reform of the previous piecemeal approach towards criminal liability for goods and services. The first chapter looks at the policy underlying the reforms and the role of the European Union in this area. The second chapter considers in detail the provisions of the Consumer Protection from Unfair Trading Regulations 2008, which have adopted a more holistic approach to the entire issue of the liability of traders for goods and services. The final chapter addresses the Business Protection from Misleading Marketing Regulations 2008 and the controls they exercise over misleading and comparative advertising.