علم حقوق از جمله علوم اجتماعی است که همه جوامع بشری در تکامل و پیشرفت آن نقش دارند. ایجاد امکان دسترسی به این علم جزو اهداف انتشارات مجد بوده که در بیش از سه دهه دنبال شده است.
اگرچه ایران عضو کنوانسیون برن نیست و انتشار آثار خارجی در ایران مورد حمایت قرار نمی گیرد اما باتوجه به مبانی اخلاقی علم حقوق مالکیت فکری و بر اساس تلاش های علمی و فرهنگی مدیر مسئول مجد به عنوان یکی از صاحب نظران در حوزه این علم، برنامه ویژه ای برای رفع این تعارض پیش بینی شده است:
از یک طرف رعایت حقوق پدیدآورندگان و ناشران خارجی جزو حقوق بشر محسوب شده و همه آحاد انسان ها در جهان باید به این حقوق احترام بگذارند حتی اگر پیوستن به کنوانسیون کپی رایت برای دولت ها اختیاری باشد، از طرف دیگر دسترسی به علم و دانش و فرهنگ و هنر جزو حقوق بشری است و هیچ جامعه ای را نمی توان به بهانه تحریم و تقابل دولت ها از آنها محروم ساخت.
متاسفانه دولت های متبوع ناشران بزرگ بین المللی به بهانه وجود تحریم و از ترس مواجهه با برخوردهای سیاسی و اقتصادی دولت آمریکا، اجازه همکاری پدیدآورندگان و ناشران را با اهل علم و فرهنگ و هنر در داخل ایران نمی دهند!
برای رفع این تعارض و با استفاده از تجربیات بین المللی مدیر مسئول مجد که بطور متوالی در چهارده دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت حضور داشته و دارای غرفه در بخش ناشران تخصصی بوده است، بعد از شناسایی مهمترین منابع حقوقی خارجی و ناشران آنها، فقط عنوان کتاب و مشخصات آن را در اختیار مشتری قرار داده تا در صورت درخواست به تهیه آن اقدام شود.
بر اساس پیوست کنوانسیون برن، ناشران بین المللی باید آثار خود را با قیمت عرفی کشور در حال توسعه مقصد عرضه نمایند. این اقدام حمایتی بر اساس توافق در مجد صورت می گیرد و ضمن اعلام سفارش خرید به ناشر خارجی، مبلغ کپی رایت آن نیز منظور می گردد. تسویه حساب با ناشران خارجی در موعد برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب مانند فرانکفورت صورت می گیرد.
قیمت آثار خارجی به دلیل تولید تک نسخه ای (pod) بیش از آثار داخلی است لیکن با قیمت اصلی دلاری بسیار تفاوت دارد. ضمن آن که شما می توانید بخش هایی از هر کتاب خارجی را با همان قیمت صفحه کل کتاب نیزسفارش دهید.
حجم زیاد منابع مهم حقوقی خارجی در این سایت برای توسعه دانش حقوق در کشور و نگارش آثار پژوهشی قابل اعتناست.
The Pittsburgh Girls Study (PGS) has been funded by grants from the National
Institute of Mental Health (MH056630, MH 48890), the Offi ce of Juvenile Justice
and Delinquency Prevention (2013-JF-FX-0058), the National Institute on Drug
Abuse (DA411018), and the Offi ce of Juvenile Justice and Delinquency Prevention
(96-MU-FX-0012). Dr. Ahonen is grateful to the Swedish Research Council
(Vetenskapsr?det) for supporting her research. We are much indebted to Magda
Stouthamer-Loeber for her advice and for being the Co-Investigator responsible
for starting and executing many of the initial waves of the Pittsburgh Girls Study.
We are also indebted to Alison E. Hipwell, Stephanie Stepp, and Kate Keenan for
carrying on the study, and to the study staff for their excellent work in collecting
and preparing the data for analyses. Special thanks are due to Barbara Tatem-
Kelley for her advice and assistance in many matters of grants management. We
are very grateful to the girls, their parents, and teachers for their participation in the
study over many years.
The Pittsburgh Youth Study (PYS) has received funding from the Offi ce of
Juvenile Justice and Delinquency Prevention of the US Department of Justice (96-
MU- FX-0012; OJJDP 2005-JK-FX-0001), the National Institute of Mental Health
(P30 MH079920; R01 MH73941; R01 MH 50778; 1K01MH078039), the National
Institute on Drug Abuse (R01 DA411018), the National Institute on Alcohol Abuse
and Alcoholism (ARRA R01 AA 016798), the Pennsylvania Department of Health
(SAP 4100043365), and the Pew Charitable Trusts. The current analyses were greatly
facilitated by Amy Carper and Rebecca Stallings, with the latter checking all references.
We are also very grateful for the Pittsburgh Youth Study boys, their parents,
and their teachers who participated across the many waves of the study, and for
Magda Stouthamer-Loeber’s crucial involvement in the study, and for Dustin
Pardini’s essential work on the later stages of the study