اطلاعات کتاب
۱۰%
موجود
products
قیمت کتاب چاپی:
۵۵۰۰۰۰۰ريال
تعداد مشاهده:
۲۷






Artistic Judgement

پدیدآوران:
ناشر:
Springer
دسته بندی: فلسفه، جامعه شناسي و تاريخ حقوق. - فلسفه حقوق

شابک: ۹۷۸۹۴۰۰۷۰۰۳۰۷

سال چاپ:۲۰۱۱

۲۲۰ صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ ۱
موضوعات:

سفارش کتاب چاپی کلیه آثار مجد / دریافت از طریق پست

سفارش کتاب الکترونیک کتاب‌های جدید مجد / دسترسی از هر جای دنیا / قابل استفاده در رایانه فقط

سفارش چاپ بخشی از کتاب کلیه آثار مجد / رعایت حق مولف / با کیفیت کتاب چاپی / دریافت از طریق پست

     

علم حقوق از جمله علوم اجتماعی است که همه جوامع بشری در تکامل و پیشرفت آن نقش دارند. ایجاد امکان دسترسی به این علم جزو اهداف انتشارات مجد بوده که در بیش از سه دهه دنبال شده است.

اگرچه ایران عضو کنوانسیون برن نیست و انتشار آثار خارجی در ایران مورد حمایت قرار نمی گیرد اما باتوجه به مبانی اخلاقی علم حقوق مالکیت فکری و بر اساس تلاش های علمی و فرهنگی مدیر مسئول مجد به عنوان یکی از صاحب نظران در حوزه این علم، برنامه ویژه ای برای رفع این تعارض پیش بینی شده است:

از یک طرف رعایت حقوق پدیدآورندگان و ناشران خارجی جزو حقوق بشر محسوب شده و همه آحاد انسان ها در جهان باید به این حقوق احترام بگذارند حتی اگر پیوستن به کنوانسیون کپی رایت برای دولت ها اختیاری باشد، از طرف دیگر دسترسی به علم و دانش و فرهنگ و هنر جزو حقوق بشری است و هیچ جامعه ای را نمی توان به بهانه تحریم و تقابل دولت ها از آنها محروم ساخت.

متاسفانه دولت های متبوع ناشران بزرگ بین المللی به بهانه وجود تحریم و از ترس مواجهه با برخوردهای سیاسی و اقتصادی دولت آمریکا، اجازه همکاری پدیدآورندگان و ناشران را با اهل علم و فرهنگ و هنر در داخل ایران نمی دهند!

برای رفع این تعارض و با استفاده از تجربیات بین المللی مدیر مسئول مجد که بطور متوالی در چهارده دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت حضور داشته و دارای غرفه در بخش ناشران تخصصی بوده است، بعد از شناسایی مهمترین منابع حقوقی خارجی و ناشران آنها، فقط عنوان کتاب و مشخصات آن را در اختیار مشتری قرار داده تا در صورت درخواست به تهیه آن اقدام شود.

بر اساس پیوست کنوانسیون برن، ناشران بین المللی باید آثار خود را با قیمت عرفی کشور در حال توسعه مقصد عرضه نمایند. این اقدام حمایتی بر اساس توافق در مجد صورت می گیرد و ضمن اعلام سفارش خرید به ناشر خارجی، مبلغ کپی رایت آن نیز منظور می گردد. تسویه حساب با ناشران خارجی در موعد برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب مانند فرانکفورت صورت می گیرد.

قیمت آثار خارجی به دلیل تولید تک نسخه ای (pod) بیش از آثار داخلی است لیکن با قیمت اصلی دلاری بسیار تفاوت دارد. ضمن آن که شما می توانید بخش هایی از هر کتاب خارجی را با همان قیمت صفحه کل کتاب نیزسفارش دهید. 

حجم زیاد منابع مهم حقوقی خارجی در این سایت برای توسعه دانش حقوق در کشور و نگارش آثار پژوهشی قابل اعتناست.

Asked by a colleague, some time ago, to set out my account of philosophical aesthetics (and, associatedly, of art), my first response was that I had no such account: that any of my views was also held by someone else! But my colleague insisted that, on the contrary, my views both of aesthetics and of the nature of art were distinctive. So did that distinctiveness reside in the combination of these views on the various topics, rather than in any particular view of mine? To understand, I identified and explored each of these ‘distinctivenesses’ in turn. This exercise, first, prompted small-scale elaborations of specific issues: how did my institutional theory differ from those standardly offered? Did it succumb to the same objections? And so on. Second, it produced larger-scale explorations of the extent to which this account of philosophical aesthetics was illuminating (and perhaps even accurate). Issues here included the nature of truth, of rationality or of philosophy as much as aesthetic matters. So I planned a book to take all these topics further. And, dear reader, you are now looking at the outcome. This text presents a position both distinctive and powerful. At its heart, the pervasiveness of the artistic/aesthetic contrast combines with my ‘take’ on it. In this way, a framework for philosophical aesthetics is offered: that is, one for making sense of our appreciation and judgement of artworks of all kinds, and our appreciation and judgement of other objects in which we take an interest expressed in terms of grace, or line, or beauty—or their opposites. This is a framework partly in offering a fairly abstract picture, which would need application to, say, one’s concerns with the aesthetics of dance (a special favourite of mine). Further, illustrative examples are offered where they seem to occur naturally.