اطلاعات کتاب
۱۰%
موجود
products
قیمت کتاب چاپی:
۹۳۷۵۰۰۰ريال
تعداد مشاهده:
۴۱






Law, labour, and empire

ناشر:
PALGRAVE
دسته بندی: حقوق بين الملل - حقوق بين الملل عمومي

شابک: ۹۷۸۱۳۴۹۶۸۶۴۹

سال چاپ:۲۰۱۵

۳۷۵ صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ ۲
موضوعات:

سفارش کتاب چاپی کلیه آثار مجد / دریافت از طریق پست

سفارش کتاب الکترونیک کتاب‌های جدید مجد / دسترسی از هر جای دنیا / قابل استفاده در رایانه فقط

سفارش چاپ بخشی از کتاب کلیه آثار مجد / رعایت حق مولف / با کیفیت کتاب چاپی / دریافت از طریق پست

     

علم حقوق از جمله علوم اجتماعی است که همه جوامع بشری در تکامل و پیشرفت آن نقش دارند. ایجاد امکان دسترسی به این علم جزو اهداف انتشارات مجد بوده که در بیش از سه دهه دنبال شده است.

اگرچه ایران عضو کنوانسیون برن نیست و انتشار آثار خارجی در ایران مورد حمایت قرار نمی گیرد اما باتوجه به مبانی اخلاقی علم حقوق مالکیت فکری و بر اساس تلاش های علمی و فرهنگی مدیر مسئول مجد به عنوان یکی از صاحب نظران در حوزه این علم، برنامه ویژه ای برای رفع این تعارض پیش بینی شده است:

از یک طرف رعایت حقوق پدیدآورندگان و ناشران خارجی جزو حقوق بشر محسوب شده و همه آحاد انسان ها در جهان باید به این حقوق احترام بگذارند حتی اگر پیوستن به کنوانسیون کپی رایت برای دولت ها اختیاری باشد، از طرف دیگر دسترسی به علم و دانش و فرهنگ و هنر جزو حقوق بشری است و هیچ جامعه ای را نمی توان به بهانه تحریم و تقابل دولت ها از آنها محروم ساخت.

متاسفانه دولت های متبوع ناشران بزرگ بین المللی به بهانه وجود تحریم و از ترس مواجهه با برخوردهای سیاسی و اقتصادی دولت آمریکا، اجازه همکاری پدیدآورندگان و ناشران را با اهل علم و فرهنگ و هنر در داخل ایران نمی دهند!

برای رفع این تعارض و با استفاده از تجربیات بین المللی مدیر مسئول مجد که بطور متوالی در چهارده دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت حضور داشته و دارای غرفه در بخش ناشران تخصصی بوده است، بعد از شناسایی مهمترین منابع حقوقی خارجی و ناشران آنها، فقط عنوان کتاب و مشخصات آن را در اختیار مشتری قرار داده تا در صورت درخواست به تهیه آن اقدام شود.

بر اساس پیوست کنوانسیون برن، ناشران بین المللی باید آثار خود را با قیمت عرفی کشور در حال توسعه مقصد عرضه نمایند. این اقدام حمایتی بر اساس توافق در مجد صورت می گیرد و ضمن اعلام سفارش خرید به ناشر خارجی، مبلغ کپی رایت آن نیز منظور می گردد. تسویه حساب با ناشران خارجی در موعد برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب مانند فرانکفورت صورت می گیرد.

قیمت آثار خارجی به دلیل تولید تک نسخه ای (pod) بیش از آثار داخلی است لیکن با قیمت اصلی دلاری بسیار تفاوت دارد. ضمن آن که شما می توانید بخش هایی از هر کتاب خارجی را با همان قیمت صفحه کل کتاب نیزسفارش دهید. 

حجم زیاد منابع مهم حقوقی خارجی در این سایت برای توسعه دانش حقوق در کشور و نگارش آثار پژوهشی قابل اعتناست.

Seafarers were the first workers to inhabit a truly international labour market. They worked in an economic sector – the maritime one – which, throughout the early modern period, drove European economic and imperial expansion, technological and scientific development and cultural and material exchanges around the world. The period from the late sixteenth to the early nineteenth centuries was a time of economic and cultural transition, punctuated by crises, in which new emergent powers challenged the dominance of older centres, legal systems were reshaped by international interactions, and skilled labourers were subjected to the pressures of interconnecting and growing economies. Sailors were key protagonists throughout all of these developments, intertwined in the long and complicated process of globalisation. The cumulative actions of their myriad and diverse working lives are of pivotal importance to understanding this era and its consequences. Although frequently seen as homogeneous and powerless, seamen possessed a degree of individual agency which deserves to be recognised: to understand that agency, its limits and its consequences is the primary aim of this volume. Given the mobility of seafarers and the flexibility of their employment between different national domains, it is of crucial importance to adopt a comparative approach if we are to contemplate the workings of this global labour market, the actions of seamen within it and their ultimate impact. It is equally critical to reconcile the vast but practically faceless context of economic factors and legal codes in maritime trade with the experiences of individual people and communities. These two dimensions have sometimes been overlooked in historical research on seafarers, often written within a single national history or, when international comparisons are pursued, most regularly presented in broad statistical terms. Even beyond national histories, there has been a tendency to work within oceanic regions rather than to draw comparisons and connections between them, and more attention has been given to European sailors’ activities in the Atlantic and Indian Oceans than to seafaring in the Mediterranean, despite its continuing importance to the European economy and international politics, and the profound influence of Mediterranean traditions upon maritime practices elsewhere. Moreover, where research has explored the globalisation of European legal regimes and seafarers’ involvement in it, scholars have often focused on colonisation, piracy and war, while the customary and civil law apparatus through which the vast bulk of maritime trade was regulated has been neglected.