اطلاعات کتاب
۱۰%
موجود
products
قیمت کتاب چاپی:
۱۸۳۵۰۰۰۰ريال
تعداد مشاهده:
۳۱






Law of Contract

پدیدآوران:
ناشر:
Pearson
دسته بندی: حقوق مدني - حقوق خصوصي

شابک: ۹۷۸۱۲۹۲۱۷۶۱۰۹

سال چاپ:۲۰۱۷

۷۳۴ صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ ۲
موضوعات:

سفارش کتاب چاپی کلیه آثار مجد / دریافت از طریق پست

سفارش کتاب الکترونیک کتاب‌های جدید مجد / دسترسی از هر جای دنیا / قابل استفاده در رایانه فقط

سفارش چاپ بخشی از کتاب کلیه آثار مجد / رعایت حق مولف / با کیفیت کتاب چاپی / دریافت از طریق پست

     

علم حقوق از جمله علوم اجتماعی است که همه جوامع بشری در تکامل و پیشرفت آن نقش دارند. ایجاد امکان دسترسی به این علم جزو اهداف انتشارات مجد بوده که در بیش از سه دهه دنبال شده است.

اگرچه ایران عضو کنوانسیون برن نیست و انتشار آثار خارجی در ایران مورد حمایت قرار نمی گیرد اما باتوجه به مبانی اخلاقی علم حقوق مالکیت فکری و بر اساس تلاش های علمی و فرهنگی مدیر مسئول مجد به عنوان یکی از صاحب نظران در حوزه این علم، برنامه ویژه ای برای رفع این تعارض پیش بینی شده است:

از یک طرف رعایت حقوق پدیدآورندگان و ناشران خارجی جزو حقوق بشر محسوب شده و همه آحاد انسان ها در جهان باید به این حقوق احترام بگذارند حتی اگر پیوستن به کنوانسیون کپی رایت برای دولت ها اختیاری باشد، از طرف دیگر دسترسی به علم و دانش و فرهنگ و هنر جزو حقوق بشری است و هیچ جامعه ای را نمی توان به بهانه تحریم و تقابل دولت ها از آنها محروم ساخت.

متاسفانه دولت های متبوع ناشران بزرگ بین المللی به بهانه وجود تحریم و از ترس مواجهه با برخوردهای سیاسی و اقتصادی دولت آمریکا، اجازه همکاری پدیدآورندگان و ناشران را با اهل علم و فرهنگ و هنر در داخل ایران نمی دهند!

برای رفع این تعارض و با استفاده از تجربیات بین المللی مدیر مسئول مجد که بطور متوالی در چهارده دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت حضور داشته و دارای غرفه در بخش ناشران تخصصی بوده است، بعد از شناسایی مهمترین منابع حقوقی خارجی و ناشران آنها، فقط عنوان کتاب و مشخصات آن را در اختیار مشتری قرار داده تا در صورت درخواست به تهیه آن اقدام شود.

بر اساس پیوست کنوانسیون برن، ناشران بین المللی باید آثار خود را با قیمت عرفی کشور در حال توسعه مقصد عرضه نمایند. این اقدام حمایتی بر اساس توافق در مجد صورت می گیرد و ضمن اعلام سفارش خرید به ناشر خارجی، مبلغ کپی رایت آن نیز منظور می گردد. تسویه حساب با ناشران خارجی در موعد برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب مانند فرانکفورت صورت می گیرد.

قیمت آثار خارجی به دلیل تولید تک نسخه ای (pod) بیش از آثار داخلی است لیکن با قیمت اصلی دلاری بسیار تفاوت دارد. ضمن آن که شما می توانید بخش هایی از هر کتاب خارجی را با همان قیمت صفحه کل کتاب نیزسفارش دهید. 

حجم زیاد منابع مهم حقوقی خارجی در این سایت برای توسعه دانش حقوق در کشور و نگارش آثار پژوهشی قابل اعتناست.

At the time of writing the 12th edition of this book, the Consumer Rights Bill 2014 had just been introduced into Parliament and began what appeared to be a painfully slow path towards enactment. Like many legal authors this one found himself on the horns of a dilemma – to deal with the Bill or, take something of a gamble and treat the Bill as if it had been enacted. The safer route was adopted – one can never be sure of Parliamentarians! In this edition, therefore, with the Bill having progressed through to the Royal Assent, becoming law on 1 October 2015, it has been possible to deal with this important legislation in more definitive terms. On the face of things the Act seems to make the law in this area more complex, in that there is now a sharp divergence between implied terms and exemption clauses in consumer contracts from those in business contracts. Certainly this seemed to be the impression when the Act was in its embryonic stage as a Bill. Whilst working on this manuscript I came to the conclusion that whilst there is more law, it is nevertheless more accessible and clearer with regards to consumer rights. Gone are the Unfair Terms in Consumer Contract Regulations 1999, which at best were an unhealthy stop-gap process for the introduction of the European Directives in this area which caused great hand-wringing in the courts as they struggled to implement concepts that were largely alien to the law of contract as practised in the United Kingdom. The Act therefore implements the European dimension in a rather more measured and logical fashion in terms that are rather more readily recognisable. The Act is Certainly the biggest shake-up of consumer law for at least a generation and undoubtedly achieves its objective in providing a more transparent code for consumer rights. One other dimension to the Act is that Parts 1 to 3 largely extend to the whole of the UK. There are some exceptions where Part 3 does not apply to Scotland or Northern Ireland because of the differences in the law. For example, in Part 3 there are changes to the Sunday Trading Act 1994 which does not extend to Scotland or Northern Ireland. Similarly the provisions regarding the complaints handling scheme in higher education only apply to England and Wales on the basis that the original legislation only extended to these countries.