اطلاعات کتاب
۱۰%
موجود
products
قیمت کتاب چاپی:
۲۴۰۰۰۰۰ريال
تعداد مشاهده:
۹۷






نگاهی نوین به گونه شناسی شخصیت

دسته بندی: علوم جنايي - تحقيقات جنايي و كشف علمي جرايم و روانشناسي جنايي

شابک: ۹۷۸۶۲۲۵۶۱۰۸۹۷

سال چاپ:۱۴۰۴/۰۸/۰۵

۱۵۸ صفحه - وزيري (شوميز) - چاپ ۱

سفارش کتاب چاپی کلیه آثار مجد / دریافت از طریق پست

سفارش کتاب الکترونیک کتاب‌های جدید مجد / دسترسی از هر جای دنیا / قابل استفاده در رایانه فقط

سفارش چاپ بخشی از کتاب کلیه آثار مجد / رعایت حق مولف / با کیفیت کتاب چاپی / دریافت از طریق پست

     
1. کلیات 

2.پیشینه روانشناسی

3.تاریخچه روانشناسی در جهان

4.روانشناسی در آلمان      

5.روانشناسی در آمریکا      

6.روانشناسی در انگلستان     

6. روانشناسی در فرانسه    

7.تاریخچه روانشناسی در ایران

8.شخصیت

9.تعاریف شخصیت

10.عوامل موثر بر شکلگیری شخصیت

11.عوامل غیر وراثتی (محیطی)   

12.عوامل وراثتی (ژنتیکی)      

13.تعامل محيط و وراثت     

14.جامعه، فرد و روابط اجتماعی

15.تاثیر جامعه و روابط اجتماعی بر شکلگیری شخصیت فرد

16.نظریه یادگیری اجتماعی ایکرز و جامعه‌پذیری افتراقی ادوین ساترلند

17.اقسام تیپهای چهارگانه شخصیت

18.شناسایی گونههای چهارگانه شخصیت 

19.شکلگیری گونههای چهارگانه شخصیت

20.فایده شناسایی گونههای چهارگانه شخصیت

21. طبقهبندی شخصیت

22.فواید طبقهبندی شخصیت 

23.کاربرد طبقهبندی و تحلیل شخصیت در حوزههای مختلف

24.مقایسه و ترکیب گونه‌شناسی چهارگانه با سایر طبقه‌بندی‌های شخصیت

25.گونه‌شناسی چهارگانه و طبقه‌بندی شلدن، کرچمر، بقراط و جالینوس 

26.گونهشناسی چهارگانه و طبقهبندی یونگ، مایرز- بریگز (MBTI) و Big-5     

27.تیپ شخصیتی درون‌گراها (I)     

28. تیپ شخصیتی برون‌گراها (E)      

29. تیپ شخصیتی حسی‌ها (S)     

30. تیپ شخصیتی شمیها- شهودی‌ها (N)      

31. تیپ شخصیتی احساسی‌ها (F)   

32.تیپ شخصیتی فکری‌ها (T)   

33. تیپ شخصیتی داوری‌کننده‌ها (J)      

34.. تیپ شخصیتی ملاحظه‌کننده‌ها (P)   

انسان موجودی است اجتماعی که در میان سایر انسان‌ها زندگی می‌کند و روابط بین انسان‌ها یکی از فاکتورهای اساسی است که تشکیل‌دهنده شخصیت افراد خواهد بود چه در زمانی که در خانواده زندگی می‌کنند یا موقعی که بچه‌ها بزرگتر می‌شوند، در محله، مدرسه و جامعه. هم، نوع روابطی که بین افراد هست در شخصیت هر یک از انسان‌ها تاثیر می‌گذارد و هم شخصیت انسان‌ها در روابط آنها با دیگران؛ یعنی یک اثر تعاملی متقابل دارد. بنابراین بررسی و تحلیل نحوه ارتباط افراد با هم، دلایل و علل رفتارها و انگیزه‌هایی که در برخورد با هم دارند می‌تواند بسیار مهم باشد و سهم بسزایی در تشخیص مشکلات افراد داشته باشد و همچنین در انتخاب‌هایی که آنها می‌توانند انجام دهند مثل انتخاب همسر و انتخاب شغل و اینکه علت بعضی از رفتارهای افراد چیست؟، می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.


کتاب حاضر در جهت تقسیم‌بندی شخصیت افراد بر اساس نوع تعاملاتی که آنها با محیط شان دارند تدوین شده و ما می‌توانیم با گونه‌بندی شخصیت‌ها و طبقه‌بندی آنها، رفتارها را دسته بندی کنیم و ببینیم هر رفتاری در موقعیت زمانی و مکانی خودش چگونه است و بر اساس چه انگیزه‌هایی ارتباط بین افراد برقرار می‌شود و هر محیطی محتاج چه رفتاری است یا هر محیطی مولد چه واکنش‌هایی است.


هدف از تدوین این کتاب نیز، این است که افراد بتوانند از یافته‌های آن استفاده کاربردی کنند. مباحث تئوری و مبانی نظری شاید خیلی در این کتاب محور اصلی نباشد ولی هدف اصلی از تدوین این کتاب استفاده کاربردی خوانندگان است برای تشخیص نوع روابطی که با افراد دارند و نوع نگرشی که افراد ممکن است بر اساس آن، به آنها نزدیک شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند که ارتباط‌ها می‌تواند در محیط شغلی، محیط خانوادگی، محیط دوستان و سایر محیط‌هایی که افراد در آنها فعالیت دارند مورد سنجش قرار بگیرد و ملاک خوبی برای تشخیص نوع ارتباطات در محیط‌های مختلف خواهد بود.