اطلاعات کتاب
۱۰%
موجود
products
قیمت کتاب چاپی:
۲۷۰۰۰۰۰ريال
تعداد مشاهده:
۷۹۴







تاثیر بازی های رایانه ای بر بزهکاری و انحراف کودکان و نوجوانان

دسته بندی: حقوق سايبر و فضاي مجازي - جرايم رايانه اي

شابک: ۹۷۸۶۰۰۱۹۳۶۵۶۲

سال چاپ:۱۳۹۵

۱۹۳ صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ ۱
قیمت کتاب الکترونیک: ۱۳۵۰۰۰۰ريال
تخفیف:۱۰ درصد
قیمت نهایی: ۱۲۱۵۰۰۰ ريال

سفارش کتاب چاپی کلیه آثار مجد / دریافت از طریق پست

سفارش کتاب الکترونیک کتاب‌های جدید مجد / دسترسی از هر جای دنیا / قابل استفاده در رایانه فقط

سفارش چاپ بخشی از کتاب کلیه آثار مجد / رعایت حق مولف / با کیفیت کتاب چاپی / دریافت از طریق پست

     
1- كليات
2- بازي‌هاي رايانه‌اي از منظر جرم‌شناسي
3- روش و ابزار
4- يافته‌هاي موضوع
5- نتيجه‌گيري
مقدمه 9

فصل اول: كليات 13
مبحث اول: شرح و بيان مسئله 13
مبحث دوم: پيشينه و تاريخچه موضوع 16
مبحث سوم: ضرورت و اهميت موضوع 21
مبحث چهارم: اهداف 22
گفتار اول: اهداف اصلي 22
گفتار دوم: فرضيات 22
مبحث پنجم: واژگان كليدي 23
گفتار اول: بازي‌هاي رايانه‌اي 23
گفتار دوم: بزهكاري 23
گفتار سوم: كودك 23
گفتار چهارم: نوجواني 24
گفتار پنجم: الگو 24
مبحث ششم: روش پژوهش 24
مبحث هفتم: سازمان‌دهي كتاب 25

فصل دوم: بازي‌هاي رايانه‌اي از منظر جرم‌شناسي 27
مبحث اول: تعاريف 27
مبحث دوم: تاريخچه بازي‌هاي رايانه‌اي 30
مبحث سوم: نسل كنسول‌هاي بازي 32
مبحث چهارم: انواع بازي‌هاي رايانه‌اي 36
مبحث پنجم: رده‌بندي سني بازي‌هاي رايانه 38
گفتار اول: رده‌بندي بازي‌هاي رايانه‌اي در جهان 38
گفتار دوم: رده‌بندي بازي‌هاي رايانه‌اي در ايران 40
مبحث ششم: ماهيت رسانه‌اي بازي‌هاي رايانه‌اي 42
مبحث هفتم: اهداف بازي‌هاي رايانه‌اي 44
گفتار اول: رسانه‌ها و يك‌سويه نگري 45
گفتار دوم: بازنمايي واقعيت 47
گفتار سوم: اهداف سياسي 48
گفتار چهارم: اهداف ايدئولوژيكي و اسلام‌ستيزي 50
گفتار پنجم: بازي و مبارزه فرهنگي 54
مبحث هشتم: جايگاه بازي‌هاي رايانه‌اي‌ در زندگي كودكان و نوجوانان 56
مبحث نهم: رعايت حقوق كودكان در بازي‌ها 62
مبحث دهم: نظريه‌هاي تأثيرگذاري رسانه‌ها 66
گفتار اول: نظريه تزريقي (گلوله جادويي) 66
گفتار دوم: نظريه استحكام يا تأثير محدود 67
گفتار سوم: نظريه كاشت 67
گفتار چهارم: نظريه برجسته‌سازي 68
گفتار پنجم: تحليل گادامر 68
مبحث يازدهم: شيوه‌هاي تأثيرگذاري خشونت رسانه‌اي 69
گفتار اول: نظريه يادگيري اجتماعي 70
گفتار دوم: مدل انتقال هيجان‌زدگي ميزان برپايي 70
گفتار سوم: مدل اثرات آماده‌سازي 70
گفتار چهارم: فرضيه برانگيختگي 71
گفتار پنجم: فرضيه بي‌قيدي 71
گفتار ششم: فرضيه تقليد 72
گفتار هفتم: فرضيه حساسيت‌زدايي 72
مبحث دوازدهم: شاخص‌هاي تأثيرپذيري از خشونت 73
مبحث سيزدهم: پيامدهاي بازي‌هاي رايانه‌اي 75
گفتار اول: بازي‌هاي رايانه‌اي صنعتي براي رشد و بالندگي 75
بند اول: يادگيري و بازي 77
بند دوم: درمان اوتيسم 81
بند سوم: هوش و ادراك 82
بند چهارم: آموزش كودكان استثنائي 82
گفتار دوم: پيامدهاي مخرب جسماني 84
بند اول: بيماري‌هاي چشمي 84
بند دوم: بيماري‌هاي اسكلتي 84
بند سوم: برانگيختگي و بيماري قلبي و عروقي 85
بند چهارم: بيماري صرع 86
بند پنجم: كاتاتونياي رايانه‌اي 86
گفتار سوم: پيامدهاي رفتاري بازي‌هاي رايانه‌اي 87
بند اول: پيامدهاي رفتاري فردي 87
الف) خشم 88
ب) اعتياد به بازي 88
ج) افسردگي 92
د) درون‌گرايي 93
ه) افت تحصيلي 94
گفتار چهارم: پيامدهاي رفتاري اجتماعي 95
بند اول: خشونت 97
بند دوم: اشاعه فرهنگ غربي 109
بند سوم: بازي‌هاي رايانه‌اي دريچه‌اي براي انحراف و بزهكاري 111
مبحث چهاردهم: عوامل بزهكاري 114
گفتار اول: عوامل خانوادگي 114
گفتار دوم: عوامل اجتماعي 115
گفتار سوم: عوامل اقتصادي 116
گفتار چهارم: عوامل رواني 116

فصل سوم: روش و ابزار 121
مبحث اول: روش كتاب 121
مبحث دوم: روش و ابزار گردآوري داده‌ها 122
مبحث سوم: واحد و سطح تحليل 122
مبحث چهارم: جامعه آماري 123
مبحث پنجم: حجم نمونه 123
مبحث ششم: تعريف مفهومي و عملياتي متغيرها 123
بند اول: متغيرهاي مستقل 123
بند دوم: متغيرهاي وابسته 124
مبحث هفتم: فرآيند تهيه پرسشنامه 124
مبحث هشتم: پايايي 127
مبحث نهم: روش تجزيه‌وتحليل داده‌ها 128

فصل چهارم: يافته‌هاي موضوع 129
مبحث اول: آمار توصيفي 129
مبحث دوم: آزمون فرضيه ها 133

فصل پنجم: نتيجه‌گيري 141
مبحث اول: آزمون فرضيه‌ها 141
مبحث دوم: خلاصه نتايج 144
مبحث سوم: پيشنهادها و راهكارها 147
بند اول: فراهم كردن شرايط اقتصادي مناسب و امكان تحصيل 148
بند دوم: ايجاد مراكز درمان و مشاوره براي كودكان در معرض خطر 148
بند سوم: قانون‌پذيري و نهادينه كردن رفتارهاي قانوني از طريق بازي 149
بند چهارم: طراحي بازي‌هاي بومي ايراني 149
بند پنجم: ايجاد فضاي سالم در خانواده و محيط‌هاي تفريحي 151

پيوست‌ها 153
پيوست 1: كنوانسيون‌ حقوق‌ كودك‌ مصوب‌ 23 نوامبر 1989 153
پيوست2: پرسشنامه 180
فهرست منابع 183