اطلاعات کتاب
۱۰%
موجود
products
قیمت کتاب چاپی:
۶۰۵۰۰۰۰ريال
تعداد مشاهده:
۳۱






Judging in the Islamic, Jewish and Zoroa strian Legal Traditions

پدیدآوران:
ناشر:
ASHGATE
دسته بندی: آيين دادرسي - جامعه شناسي حقوقي، دادرسي قضايي

شابک: ۹۷۸۱۴۰۹۴۳۷۱۶۱

سال چاپ:۲۰۱۲

۲۴۲ صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ ۲
موضوعات:

سفارش کتاب چاپی کلیه آثار مجد / دریافت از طریق پست

سفارش کتاب الکترونیک کتاب‌های جدید مجد / دسترسی از هر جای دنیا / قابل استفاده در رایانه فقط

سفارش چاپ بخشی از کتاب کلیه آثار مجد / رعایت حق مولف / با کیفیت کتاب چاپی / دریافت از طریق پست

     

علم حقوق از جمله علوم اجتماعی است که همه جوامع بشری در تکامل و پیشرفت آن نقش دارند. ایجاد امکان دسترسی به این علم جزو اهداف انتشارات مجد بوده که در بیش از سه دهه دنبال شده است.

اگرچه ایران عضو کنوانسیون برن نیست و انتشار آثار خارجی در ایران مورد حمایت قرار نمی گیرد اما باتوجه به مبانی اخلاقی علم حقوق مالکیت فکری و بر اساس تلاش های علمی و فرهنگی مدیر مسئول مجد به عنوان یکی از صاحب نظران در حوزه این علم، برنامه ویژه ای برای رفع این تعارض پیش بینی شده است:

از یک طرف رعایت حقوق پدیدآورندگان و ناشران خارجی جزو حقوق بشر محسوب شده و همه آحاد انسان ها در جهان باید به این حقوق احترام بگذارند حتی اگر پیوستن به کنوانسیون کپی رایت برای دولت ها اختیاری باشد، از طرف دیگر دسترسی به علم و دانش و فرهنگ و هنر جزو حقوق بشری است و هیچ جامعه ای را نمی توان به بهانه تحریم و تقابل دولت ها از آنها محروم ساخت.

متاسفانه دولت های متبوع ناشران بزرگ بین المللی به بهانه وجود تحریم و از ترس مواجهه با برخوردهای سیاسی و اقتصادی دولت آمریکا، اجازه همکاری پدیدآورندگان و ناشران را با اهل علم و فرهنگ و هنر در داخل ایران نمی دهند!

برای رفع این تعارض و با استفاده از تجربیات بین المللی مدیر مسئول مجد که بطور متوالی در چهارده دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت حضور داشته و دارای غرفه در بخش ناشران تخصصی بوده است، بعد از شناسایی مهمترین منابع حقوقی خارجی و ناشران آنها، فقط عنوان کتاب و مشخصات آن را در اختیار مشتری قرار داده تا در صورت درخواست به تهیه آن اقدام شود.

بر اساس پیوست کنوانسیون برن، ناشران بین المللی باید آثار خود را با قیمت عرفی کشور در حال توسعه مقصد عرضه نمایند. این اقدام حمایتی بر اساس توافق در مجد صورت می گیرد و ضمن اعلام سفارش خرید به ناشر خارجی، مبلغ کپی رایت آن نیز منظور می گردد. تسویه حساب با ناشران خارجی در موعد برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب مانند فرانکفورت صورت می گیرد.

قیمت آثار خارجی به دلیل تولید تک نسخه ای (pod) بیش از آثار داخلی است لیکن با قیمت اصلی دلاری بسیار تفاوت دارد. ضمن آن که شما می توانید بخش هایی از هر کتاب خارجی را با همان قیمت صفحه کل کتاب نیزسفارش دهید. 

حجم زیاد منابع مهم حقوقی خارجی در این سایت برای توسعه دانش حقوق در کشور و نگارش آثار پژوهشی قابل اعتناست.

and Zoroastrian legal systems, highlighting the function of the judiciary, the social standing of the judges in their respective societies and their relations vis-à-vis jurisprudence. Since these legal systems are called ‘religious’ in legal literature, giving the impression that it is religion which is their most important feature, it is necessary to compare postulations of legal theory to legal practice in order to show the relationship between theory and practice. We can find in the works of some authors of comparative law (e.g. Sola Ca?izares, Adolf Schnitzer and René David)1 the concept of religious legal system, although the definition of religion itself is rather complex and subject to various interpretations. To refer to just one obvious example, there is hardly any similarity between the Chinese concepts of religion (universalism, Taoism, yin-yang school etc.) and those of the revealed religions (the religions of the book). Moreover, there are so many schools and interpretations within Hinduism that one can hardly speak about any uniform ‘ism’. If religious foundations taken for granted in legal literature are so diverse and complex, how much more the legal systems built on them would be. Thus, it is problematic to put such different legal systems under the aegis of one rather enigmatic category. With some exceptions, however, these considerations are not present in comparative legal literature since in the majority of cases it is the erudition and interest of the author and limited space which determine what comes under the aegis of religious legal systems. Hindu law and Islamic law are always discussed in comparative legal works because of their importance, influence and the great number of their followers. By contrast, Jewish and Canon law are discussed very briefly, if not omitted altogether; meanwhile Zoroastrian law is considered as not worth mentioning. Consequently, not only the definition of the term ‘religious legal system’ is missing, but also the exact enumeration of the individual legal systems covered by this category.