اطلاعات کتاب
۱۰%
موجود
products
قیمت کتاب چاپی:
۹۴۰۰۰۰۰ريال
تعداد مشاهده:
۴۵






Religious Pluralism and Islamic Law

پدیدآوران:
ناشر:
Oxford
دسته بندی: حقوق اسلامي - حقوق اسلامي

شابک: ۹۷۸۰۱۹۹۶۶۱۶۳۳

سال چاپ:۲۰۱۲

۳۷۶ صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ ۲
موضوعات:

سفارش کتاب چاپی کلیه آثار مجد / دریافت از طریق پست

سفارش کتاب الکترونیک کتاب‌های جدید مجد / دسترسی از هر جای دنیا / قابل استفاده در رایانه فقط

سفارش چاپ بخشی از کتاب کلیه آثار مجد / رعایت حق مولف / با کیفیت کتاب چاپی / دریافت از طریق پست

     

علم حقوق از جمله علوم اجتماعی است که همه جوامع بشری در تکامل و پیشرفت آن نقش دارند. ایجاد امکان دسترسی به این علم جزو اهداف انتشارات مجد بوده که در بیش از سه دهه دنبال شده است.

اگرچه ایران عضو کنوانسیون برن نیست و انتشار آثار خارجی در ایران مورد حمایت قرار نمی گیرد اما باتوجه به مبانی اخلاقی علم حقوق مالکیت فکری و بر اساس تلاش های علمی و فرهنگی مدیر مسئول مجد به عنوان یکی از صاحب نظران در حوزه این علم، برنامه ویژه ای برای رفع این تعارض پیش بینی شده است:

از یک طرف رعایت حقوق پدیدآورندگان و ناشران خارجی جزو حقوق بشر محسوب شده و همه آحاد انسان ها در جهان باید به این حقوق احترام بگذارند حتی اگر پیوستن به کنوانسیون کپی رایت برای دولت ها اختیاری باشد، از طرف دیگر دسترسی به علم و دانش و فرهنگ و هنر جزو حقوق بشری است و هیچ جامعه ای را نمی توان به بهانه تحریم و تقابل دولت ها از آنها محروم ساخت.

متاسفانه دولت های متبوع ناشران بزرگ بین المللی به بهانه وجود تحریم و از ترس مواجهه با برخوردهای سیاسی و اقتصادی دولت آمریکا، اجازه همکاری پدیدآورندگان و ناشران را با اهل علم و فرهنگ و هنر در داخل ایران نمی دهند!

برای رفع این تعارض و با استفاده از تجربیات بین المللی مدیر مسئول مجد که بطور متوالی در چهارده دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت حضور داشته و دارای غرفه در بخش ناشران تخصصی بوده است، بعد از شناسایی مهمترین منابع حقوقی خارجی و ناشران آنها، فقط عنوان کتاب و مشخصات آن را در اختیار مشتری قرار داده تا در صورت درخواست به تهیه آن اقدام شود.

بر اساس پیوست کنوانسیون برن، ناشران بین المللی باید آثار خود را با قیمت عرفی کشور در حال توسعه مقصد عرضه نمایند. این اقدام حمایتی بر اساس توافق در مجد صورت می گیرد و ضمن اعلام سفارش خرید به ناشر خارجی، مبلغ کپی رایت آن نیز منظور می گردد. تسویه حساب با ناشران خارجی در موعد برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب مانند فرانکفورت صورت می گیرد.

قیمت آثار خارجی به دلیل تولید تک نسخه ای (pod) بیش از آثار داخلی است لیکن با قیمت اصلی دلاری بسیار تفاوت دارد. ضمن آن که شما می توانید بخش هایی از هر کتاب خارجی را با همان قیمت صفحه کل کتاب نیزسفارش دهید. 

حجم زیاد منابع مهم حقوقی خارجی در این سایت برای توسعه دانش حقوق در کشور و نگارش آثار پژوهشی قابل اعتناست.

studies informed by close engagement with Islamic legal texts and with important issues in contemporary legal theory and policy. In this second volume in the series, co-editor Anver M. Emon theorizes the legal regime governing minority religious communities living permanently in Muslim-ruled lands, the dhimm?s. In doing so, Emon juxtaposes the pre-modern legal regime with more contemporary ones, and he provocatively challenges widely held views about the regulation of minority religious communities in both Islamic and Western liberal democratic constitutional regimes. In pre-modern Islamic law, dhimm? rules established rights, obligations and responsibilities for the members of dhimm? communities. Examining Islamic legal doctrines governing the dhimm? across diff erent legal schools (madh?hib), Emon points out that the jurists who developed the dhimm? rules shared a number of common assumptions. These include ones about the universal scope of the Islamic message, about the preferability of an imperial model of governance, and, ??inally, about the nature of the legal and administrative institutions that would keep order in a Muslim empire. These premises informed the juristic expectations about the eff ects of dhimm? rules on the dhimm? communities and on society at large. From this insight, Emon draws several conclusions. First, he argues that if we accept the assumptions that underlay the dhimm? rules, those rules would seem intelligible, appropriate, legitimate, and just. On the other hand, a person who does not share the jurists’ views about morality and society may view the pre-modern dhimm? rules as unintelligible, inappropriate, illegitimate, or unjust. Many Muslims and non-Muslims around the world no longer accept the basic assumptions that informed the pre-modern dhimm? rules. Emon explores how the embrace of modern assumptions has informed modern views of the dhimm? rules. He explains why many people in the contemporary world ??ind the pre-modern rules problematic. Finally, in a section that is sure to be controversial, Emon turns his attention to liberal democratic states and to the legal regimes that they have developed to regulate minority faith communities.