اطلاعات کتاب
۱۰%
موجود
products
قیمت کتاب چاپی:
۱۴۱۲۵۰۰۰ريال
تعداد مشاهده:
۳۷






Information Obligations and Disinformation of Consumers

پدیدآوران:
ناشر:
spring
دسته بندی: حقوق مدني - حقوق خصوصي

شابک: ۹۷۸۳۰۳۰۱۸۰۵۳۹

سال چاپ:۲۰۱۹

۵۶۵ صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ ۱
موضوعات:

سفارش کتاب چاپی کلیه آثار مجد / دریافت از طریق پست

سفارش کتاب الکترونیک کتاب‌های جدید مجد / دسترسی از هر جای دنیا / قابل استفاده در رایانه فقط

سفارش چاپ بخشی از کتاب کلیه آثار مجد / رعایت حق مولف / با کیفیت کتاب چاپی / دریافت از طریق پست

     

علم حقوق از جمله علوم اجتماعی است که همه جوامع بشری در تکامل و پیشرفت آن نقش دارند. ایجاد امکان دسترسی به این علم جزو اهداف انتشارات مجد بوده که در بیش از سه دهه دنبال شده است.

اگرچه ایران عضو کنوانسیون برن نیست و انتشار آثار خارجی در ایران مورد حمایت قرار نمی گیرد اما باتوجه به مبانی اخلاقی علم حقوق مالکیت فکری و بر اساس تلاش های علمی و فرهنگی مدیر مسئول مجد به عنوان یکی از صاحب نظران در حوزه این علم، برنامه ویژه ای برای رفع این تعارض پیش بینی شده است:

از یک طرف رعایت حقوق پدیدآورندگان و ناشران خارجی جزو حقوق بشر محسوب شده و همه آحاد انسان ها در جهان باید به این حقوق احترام بگذارند حتی اگر پیوستن به کنوانسیون کپی رایت برای دولت ها اختیاری باشد، از طرف دیگر دسترسی به علم و دانش و فرهنگ و هنر جزو حقوق بشری است و هیچ جامعه ای را نمی توان به بهانه تحریم و تقابل دولت ها از آنها محروم ساخت.

متاسفانه دولت های متبوع ناشران بزرگ بین المللی به بهانه وجود تحریم و از ترس مواجهه با برخوردهای سیاسی و اقتصادی دولت آمریکا، اجازه همکاری پدیدآورندگان و ناشران را با اهل علم و فرهنگ و هنر در داخل ایران نمی دهند!

برای رفع این تعارض و با استفاده از تجربیات بین المللی مدیر مسئول مجد که بطور متوالی در چهارده دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت حضور داشته و دارای غرفه در بخش ناشران تخصصی بوده است، بعد از شناسایی مهمترین منابع حقوقی خارجی و ناشران آنها، فقط عنوان کتاب و مشخصات آن را در اختیار مشتری قرار داده تا در صورت درخواست به تهیه آن اقدام شود.

بر اساس پیوست کنوانسیون برن، ناشران بین المللی باید آثار خود را با قیمت عرفی کشور در حال توسعه مقصد عرضه نمایند. این اقدام حمایتی بر اساس توافق در مجد صورت می گیرد و ضمن اعلام سفارش خرید به ناشر خارجی، مبلغ کپی رایت آن نیز منظور می گردد. تسویه حساب با ناشران خارجی در موعد برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب مانند فرانکفورت صورت می گیرد.

قیمت آثار خارجی به دلیل تولید تک نسخه ای (pod) بیش از آثار داخلی است لیکن با قیمت اصلی دلاری بسیار تفاوت دارد. ضمن آن که شما می توانید بخش هایی از هر کتاب خارجی را با همان قیمت صفحه کل کتاب نیزسفارش دهید. 

حجم زیاد منابع مهم حقوقی خارجی در این سایت برای توسعه دانش حقوق در کشور و نگارش آثار پژوهشی قابل اعتناست.

To combat market inefficiencies resulting from the information asymmetry that exists between businesses and consumers, an increasing number of mandated information disclosures are imposed on businesses to give consumers the means to protect their own interests by making autonomous, informed choices. Prohibiting misleading information and informing consumers with correct information lies at the core of the so-called information paradigm which resulted in consumer information models across the world. In those models, consumers are often perceived as benefit-maximising creatures. Information requirements allow consumers to make decisions themselves, decisions which are supposedly better than anyone else can make for them. According to the economic theories underlying those models, informed consumer decisions are efficient. It follows that if consumers are given full information, they will consistently make decisions that maximise their welfare. As a consequence, the disclosure of correct information and information in general cannot have a negative impact on the purchase decision of consumers. Being rational creatures consumers are supposed to ignore information that is ineffective or irrelevant. Pre-contractual information duties and labelling requirements for foodstuffs range among the earliest information obligations that have been adopted in view of protecting consumers. Together with the prohibition of misleading commercial practices and transparency requirements for contract terms, these measures seek respectively to prevent and to combat the deception of consumers.