اطلاعات کتاب
۱۰%
موجود
products
قیمت کتاب چاپی:
۶۸۲۵۰۰۰ريال
تعداد مشاهده:
۳۱






Economic Morality and Jewish Law

پدیدآوران:
ناشر:
Oxford
دسته بندی: حقوق تجارت - حقوق اقتصادي

شابک: ۹۷۸۰۱۹۹۸۲۶۸۶۵

سال چاپ:۲۰۱۲

۲۷۳ صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ ۱
موضوعات:

سفارش کتاب چاپی کلیه آثار مجد / دریافت از طریق پست

سفارش کتاب الکترونیک کتاب‌های جدید مجد / دسترسی از هر جای دنیا / قابل استفاده در رایانه فقط

سفارش چاپ بخشی از کتاب کلیه آثار مجد / رعایت حق مولف / با کیفیت کتاب چاپی / دریافت از طریق پست

     

علم حقوق از جمله علوم اجتماعی است که همه جوامع بشری در تکامل و پیشرفت آن نقش دارند. ایجاد امکان دسترسی به این علم جزو اهداف انتشارات مجد بوده که در بیش از سه دهه دنبال شده است.

اگرچه ایران عضو کنوانسیون برن نیست و انتشار آثار خارجی در ایران مورد حمایت قرار نمی گیرد اما باتوجه به مبانی اخلاقی علم حقوق مالکیت فکری و بر اساس تلاش های علمی و فرهنگی مدیر مسئول مجد به عنوان یکی از صاحب نظران در حوزه این علم، برنامه ویژه ای برای رفع این تعارض پیش بینی شده است:

از یک طرف رعایت حقوق پدیدآورندگان و ناشران خارجی جزو حقوق بشر محسوب شده و همه آحاد انسان ها در جهان باید به این حقوق احترام بگذارند حتی اگر پیوستن به کنوانسیون کپی رایت برای دولت ها اختیاری باشد، از طرف دیگر دسترسی به علم و دانش و فرهنگ و هنر جزو حقوق بشری است و هیچ جامعه ای را نمی توان به بهانه تحریم و تقابل دولت ها از آنها محروم ساخت.

متاسفانه دولت های متبوع ناشران بزرگ بین المللی به بهانه وجود تحریم و از ترس مواجهه با برخوردهای سیاسی و اقتصادی دولت آمریکا، اجازه همکاری پدیدآورندگان و ناشران را با اهل علم و فرهنگ و هنر در داخل ایران نمی دهند!

برای رفع این تعارض و با استفاده از تجربیات بین المللی مدیر مسئول مجد که بطور متوالی در چهارده دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت حضور داشته و دارای غرفه در بخش ناشران تخصصی بوده است، بعد از شناسایی مهمترین منابع حقوقی خارجی و ناشران آنها، فقط عنوان کتاب و مشخصات آن را در اختیار مشتری قرار داده تا در صورت درخواست به تهیه آن اقدام شود.

بر اساس پیوست کنوانسیون برن، ناشران بین المللی باید آثار خود را با قیمت عرفی کشور در حال توسعه مقصد عرضه نمایند. این اقدام حمایتی بر اساس توافق در مجد صورت می گیرد و ضمن اعلام سفارش خرید به ناشر خارجی، مبلغ کپی رایت آن نیز منظور می گردد. تسویه حساب با ناشران خارجی در موعد برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب مانند فرانکفورت صورت می گیرد.

قیمت آثار خارجی به دلیل تولید تک نسخه ای (pod) بیش از آثار داخلی است لیکن با قیمت اصلی دلاری بسیار تفاوت دارد. ضمن آن که شما می توانید بخش هایی از هر کتاب خارجی را با همان قیمت صفحه کل کتاب نیزسفارش دهید. 

حجم زیاد منابع مهم حقوقی خارجی در این سایت برای توسعه دانش حقوق در کشور و نگارش آثار پژوهشی قابل اعتناست.

Th e central theme of Economic Morality and Jewish Law is a consideration of the criterion used to evaluate the worthiness of an economic action or initiative, whether by a private citizen or the government. In this regard, we compare the relevant criterion for standard welfare economics and Jewish law. Espousing what philosophers would call a consequentialist ethical system, welfare economics evaluates the worthiness of an economic action based on whether the action would increase the wealth of society in the long run. This criterion is also called the Kaldor-Hicks criterion. Provided the law does not prohibit the action, consideration of the ethics of the action never enters the picture. What counts are outcomes, not means or intentions. Moreover, the criterion for deciding whether the law should prohibit a particular action in the first place is whether the prohibition would increase society’s wealth in the long run. Consideration of the worthiness of an action based on Kaldor-Hicks holds even if the matter at issue is enacting a law that would save human lives. Th is is so because proponents of Kaldor-Hicks are quite willing to assign an economic value to human life. Once a value for human life is set, cost–benefi t analysis takes over to decide whether the economic benefi ts of saving human lives outweigh the economic benefi ts society would be required to forgo if the legislation were enacted. In sharp contrast to the consequentialist philosophy of standard welfare economics, Jewish law espouses a deontological system of ethics. Within this ethical system, the worthiness of an action is evaluated based not only on its impact on one’s opposite number and third parties, but also on the character of the initiator of the action. Specifi cally, if an action is deemed to debilitate the character of the initiator, the action might be prohibited, despite its neutral eff ect on others. For Jewish law, the determination of the worthiness of an action is all a matter of discovering the applicable rule in Judaism’s code of ethics. Th e concept of economic morality as used in welfare economics and in Jewish law serves as the analytic framework for introducing the various chapters of this book.