اطلاعات کتاب
۱۰%
موجود
products
قیمت کتاب چاپی:
۹۷۰۰۰۰۰ريال
تعداد مشاهده:
۱۸۷۹







نگرشی نو به تاثیر کیفی خانواده بر بزهکاری جلد 2 «بازچاپ1403»

دسته بندی: علوم جنايي - بزهكاري و بزه ديده شناسي

شابک: ۹۷۸۶۰۰۱۹۳۸۸۰۱

سال چاپ:۱۳۹۷

۶۹۲ صفحه - وزيري (شوميز) - چاپ ۱
قیمت کتاب الکترونیک: ۴۸۵۰۰۰۰ريال
تخفیف:۱۰ درصد
قیمت نهایی: ۴۳۶۵۰۰۰ ريال

سفارش کتاب چاپی کلیه آثار مجد / دریافت از طریق پست

سفارش کتاب الکترونیک کتاب‌های جدید مجد / دسترسی از هر جای دنیا / قابل استفاده در رایانه فقط

سفارش چاپ بخشی از کتاب کلیه آثار مجد / رعایت حق مولف / با کیفیت کتاب چاپی / دریافت از طریق پست

     
1-خانواده درماني
2- خانواده درماني مشكلات واختلال سلوك كودكان(بزهكاري)
3- چشم اندازهاي خانواده درماني
4- روان درماني خانواده‌هاي سالم و نا به هنجار
5- مشكلات سلوكي درچرخه‌ي خانواده
6- درمان مبتني بر خانواده
7- ارزيابي وسنجش بزهكاري درخانواده
8- پيشگيري از بزهكاري زود هنگام
9- پيشگيري كنشي از بزهكاري كودكان
10-...
پيشگفتار 11
مقدمه مؤلفان 27
بخش اول: خانواده درماني 41
فصل اول: چيستي خانواده درماني 41
مبحث اول: ثمر بخش بودن خانواده درماني 42
مبحث دوم: درمان اختلال 46
مبحث سوم: برنامه‌هاي خانواده درماني پيشگيري از بزهكاري زود هنگام 49
گفتار اول: برنامه مبتني برآموزش والدين 50
گفتار دوم: ملاقات‌هاي خانگي 50
گفتار سوم: برنامه مبتني برخدمات مراقبتي روزانه 51
گفتار چهارم: برنامه‌هاي خانواده درماني 52
فصل دوم: چشم اندازهاي خانواده درماني 69
مبحث اول: ويژگي‌هاي نظام خانوادگي 70
مبحث دوم: قواعد خانواده 71
گفتار اول: تعادل ساختي و ساخت‌زايي 74
گفتاردوم: نظامهاي باز و بسته 75
مبحث سوم: خانواده و نظامهاي بزرگتر 77
مبحث چهارم: ساختار خانواده 81
مبحث پنجم: تحولات خانواده 83
مبحث ششم: چهارچوب مبتني بر چرخة زندگي خانوادگي 84
گفتار اول: فرد و رشد خانواده 87
گفتاردوم: رشد چرخه‌ي زندگي فردي 89
گفتارسوم: شد زندگي خانواده 91
گفتارچهارم: وحدت بخشي چرخه‌هاي زندگي خانواده و فرد 93
مبحث هفتم: كودكان با نيازهاي ويژه و چرخه‌ي خانواده 97
مبحث هشتم: انتقالهاي خانوادگي و رفتار نشانه‌دار (بيمارگون) 100
مبحث نهم: توالي رشد و تحول در ساير خانواده‌ها 102
فصل سوم: روان درماني خانواده‌هاي سالم و نا به هنجار 107
مبحث اول: ويژگي‌هاي خانواده‌ي سالم 114
گفتار اول: تعهد 115
گفتار دوم: ميل به گذراندن وقت با يكديگر 119
گفتار سوم: الگوهاي ارتباطي مؤثر 119
گفتارچهارم: ايجاد همدلي وهمدردي 123
گفتارپنجم: شنونده خوبي بودن 124
گفتارششم: مخالفت كردن با استفاده از روش خلع سلاح 125
گفتار هفتم: احترام گذاشتن 125
مبحث دوم: ابعاد الگوهاي ارتباطي خانواده 127
گفتار اول: جهت‌گيري گفت، شنود و همنوايي 128
گفتار دوم: جهت‌گيري ديني / معنوي 129
مبحث سوم: انواع الگوهاي ارتباطي خانواده 137
گفتار اول: خانواده‌هاي توافق كننده 138
گفتار دوم: خانواده‌هاي كثرت‌گرا 138
گفتار سوم: خانواده‌هاي محافظت كننده 138
گفتار چهارم: خانواده‌هاي بي‌قيد 139
مبحث چهارم: الگوهاي رشد و ساختارهاي رشد دهنده 140
گفتار اول: عوامل فشارزاي زندگي خانوادگي 140
گفتار دوم: عوامل فشارزاي قابل انتظار 142
گفتار سوم: عوامل فشارزاي غير منتظره 143
مبحث پنجم: ساختار و عملكرد خانواده 146
گفتار اول: خانواده‌هاي متقارن/ مكمل 146
گفتار دوم: خانواده‌هاي مركز گرا/ مركز گريز 147
گفتار سوم: انسجام / انطباق‌پذيري 150
مبحث ششم: آسيب شناسي خانواده 153
گفتار اول: اختلال تحولي خانواده 155
گفتار دوم: اختلال سازگاري اعضاء و ثبات خانواده 159
گفتار سوم: اختلال در زير منظومه‌هاي خانواده 164
گفتار چهارم: اختلال در زير منظومه والد - فرزند 168
گفتار پنجم: خانواده قانون شكن 169
گفتار ششم: خانواده‌ داراي جو خاص 169
مبحث هفتم: تلويحات سلامت بركار با خانواده‌ها 179
خانواده‌ها‌ي تك والدي و آميخته 182
بخش دوم: خانواده درماني مشكلات واختلال سلوك كودكان(بزهكاري) 199
پيشگفتار بخش دوم 199
مقدمه بخش دوم 209
فصل چهارم: مشكلات سلوكي درچرخه‌ي خانواده 234
مبحث اول: اختلال سلوك و نزاع طلبي مقابلهاي، پرخاشگري، دزدي، دروغگويي و بزهكاري 259
گفتار اول: پرخاشگري 262
گفتار دوم: دزدي 262
گفتار سوم: دروغگويي 263
گفتارچهارم: بزهكاري دوره‌ي كودكي 264
مبحث دوم: خود سري ونافرماني كودك وعلل آن 265
مبحث سوم: قابل توجيه بودن درمان 268
مبحث چهارم: مبناي درمان خودسري/ نافرماني 271
مبحث پنجم: جنبه‌هاي مهم تعاملات نابهنجار و الدين -كودك 281
مبحث ششم: علل خودسري/ نافرماني در كودكان 288
گفتار اول: ويژگي‌هاي كودك 289
گفتار دوم: ويژگي‌هاي و الدين 290
گفتار سوم: عوامل زمينه‌اي 291
گفتار چهارم: ويژگي‌هاي خانواده‌ها 293
گفتار پنجم: عوامل اجتماعي 295
مبحث هفتم: طبقه‌بندي ابعادي 295
گفتار اول: همزماني اختلالات 299
گفتار دوم: ماندگاري 300
مبحث هشتم: سبب‌شناسي 305
گفتار اول: عوامل زيست شناختي 307
گفتار دوم: تفاوت‌‌هاي جنسيتي 308
گفتار سوم: عوامل دوران جنيني و دشواري‌‌هاي تولد 310
گفتارچهارم: عوامل عصبي - زيستي 311
گفتارپنجم: عوامل شناختي 313
گفتارششم: عوامل خانوادگي 314
گفتار هفتم: عوامل اجتماعي‌ - اقتصادي 321
گفتار هشتم: نظريه تهديد و اجبار 323
گفتار نهم: نظريه بي ثباتي خانوادگي و تنيدگي 324
گفتاردهم: نظريه والدين مجرم و داراي آسيب رواني 325
گفتار يازدهم: محله و مدرسه 325
گفتار دوازدهم: عوامل محيطي 326
گفتار سيزدهم: تأثير رسانه‌اي 327
مبحث نهم: چگونگي فرآيند‌هاي عِلي 332
گفتار اول: تحول رفتار و فرآيند‌ها در طول زمان 333
گفتار دوم: رفتارهاي اطاعت 333
گفتار سوم: خشم و پرخاشگري 336
مبحث دهم: مدل سيستمي اختلالات سلوكي 339
مبحث يازدهم: تحول رفتارهاي بروني‌سازي مشكل‌دار 342
گفتار اول: آغازكنندگان زود هنگام در برابر آغازكنندگان با تأخير 344
گفتار دوم: كودكان پرخاشگر طرد شده در برابر پرخاشگر طرد نشده 347
مبحث دوازدهم: تغييرات در ويژگي‌هاي جامعه‌ستيزي درطول زمان 348
فصل پنجم: درمان مبتني بر خانواده 350
مبحث اول: ارزيابي وسنجش بزهكاري درخانواده 350
گفتار اول: نظام جامع سنجش تا مداخله براي مشكلات رفتاري كودك 353
گفتار دوم: سنجش حوزه‌هاي كلي 357
گفتار سوم: سنجش حوزه‌هاي خاص 359
گفتار چهارم: مصاحبه‌ي تشخيصي با و الدين و كودك در زمينه‌ي اختلال نافرماني - مقابله‌اي 369
گفتارپنجم: بازي 383
گفتار ششم: مدرسه 386
مبحث دوم: مصاحبه‌ي تشخيصي با و الدين و با كودك در زمينه‌ي اختلال‌هاي همراه وبزهكاري 390
مبحث سوم: پيشگيري از بزهكاري زود هنگام 402
مبحث چهارم: موفق‌ترين برنامه پيشگيري 408
گفتار اول: آموزش مديريت و الدين 409
گفتار دوم: ميانجي‌گري در دوران كودكي و حمايت خانواده 410
گفتارسوم: درمان كاربردي خانوادگي 413
گفتارچهارم: آموزش اتخاذ رويكرد اجتماعي 414
گفتار پنجم: برنامه‌هاي جامعه محور 414
گفتارششم: برنامه‌هاي ميانجي‌گري فراگيري محور 414
مبحث پنجم: پيشگيري كنشي از بزهكاري كودكان 416
گفتاراول: پيشگيري از طريق حذف و خنثي نمودن عوامل بزهزا 419
گفتار دوم: پيشگيري كلان 420
گفتارسوم: پيشگيري خرد 420
گفتار چهارم: پيشگيري از طريق حذف يا تغيير موقعيت‌هاي بزه زا 421
مبحث ششم: پيشگيري واكنشي از بزهكاري كودكان 422
گفتار اول: پيشگيري از طريق شناسايي كودكان مستعد بزه ديدگي حمايت و مراقبت از آنها 424
گفتار دوم: پيشگيري از طريق ايمن‌سازي كودكان 424
مبحث هفتم: مداخله نهاد آموزش درپيشگيري ازبزهكاري كودكان 426
گفتار اول: ماهيت و كاركرد نهاد آموزشي 429
گفتار دوم: قابليت و توانايي هم نوايي با ديگر نهادهاي پيشگيري 429
گفتار سوم: جهاني شدن و توسعه اقدامات نهادهاي فراملي در ارتباط با آموزش 430
گفتار چهارم: تدوين الگوهاي آموزشي در راستاي پيشگيري 434
گفتارپنجم: تنظيم و اجراي برنامه‌هاي حمايتي - آموزشي 435
مبحث هشتم: آموزش مهارت‌هاي زندگي واجتماعي به كودكان 436
مبحث نهم: اجراي طرح‌هاي آموزشي نسبت به مربيان و معلمان 444
مبحث دهم: طراحي برنامه‌ي مداخله اي 446
مبحث يازدهم: طراحي برنامه‌هاي پيشگيرانه 447
گفتار اول: برنامه پيشگيري كلي 449
گفتار دوم: برنامه‌هاي پيشگيرانه هدفمند 449
گفتار سوم: برنامه پيشگيري چندبعدي 452
گفتار چهارم: برنامه پيشگيري وارسي خانواده 454
گفتار پنجم: برنامه‌ي پيشگيري وبستر - استراتون و ريد 455
گفتار ششم: برنامه پيشگيري سال‌‌هاي باورنكردني 455
گفتار هفتم: برنامه‌ي پيشگيري مسير سريع 456
گفتار هشتم: برنامه پيشگيري مونترال 460
گفتارنهم: برنامه‌ي پيشگيري پيوند دادن علايق خانواده و معلمان 461
مبحث دوازدهم: رفتار درماني باليني 461
مبحث سيزدهم: مداخله‌هاي رفتاري - شناختي 467
مبحث چهاردهم: آموزش مهارت‌‌هاي حل مسئله (PSST) 474
مبحث پانزدهم: تكنيكهاي شرطي‌سازي كنشگر 482
گفتار اول: تكنيكهاي تقويت 483
گفتار دوم: تكنيك تنبيه 488
گفتار سوم: برنامه‌هاي شرطي‌سازي كنش‌گر چند وجهي 491
مبحث شانزدهم: درمان مبتني بر والدين و خانواده(آموزش تدبير والدين ) 497
گفتار اول: درمان كاركردي خانواده 501
گفتاردوم: درمان عاطفي مدار 505
مبحث هفدهم: درمان مبتني برروش‌هاي تقويت مثبت 509
گفتاراول: شكل دادن محيط هيجاني، رفتاري و اخلاقي در خانه 510
گفتاردوم: به عنوان يك الگو عمل كنيد 510
گفتارسوم: كتاب‌ها و فيلم‌هاي ويديويي كه موضوع آنها مهرباني، همكاري و توجه به ديگران است را به فرزند خود معرفي نماييد 513
گفتارچهارم: به پدر يا مادر فرزند خود احترام بگذاريد 513
گفتارپنجم: ادب و اخلاق را به فرزند خود ياد بدهيد 514
گفتارششم: هيچ آسيبي به ارتباط خويش با فرزند نافرمان خود وارد ننماييد 514
مبحث هجدهم: دوره‌هاي آموزش اطاعت 514
گفتاراول: هر روز بيست دقيقه را در يك «زمان خاص» با كودك خود به يك فعاليت بپردازيد 515
گفتار دوم: پاداش و مزايا 516
گفتارسوم: جريمه براي نافرماني، مقابله جويي و پرخاشگري 517
مبحث نوزدهم: روش‌هاي خاص تنبيهي جهت كاهش نافرماني، مقابله جويي، و پرخاشگري كودكان 519
گفتار اول: روش بي اعتنايي و توجه متفاوت 519
گفتاردوم: روش محروم كردن Out) (Time 520
گفتارسوم: ايجاد مهارت‌هاي فكر كردن 520
گفتارچهارم: باورهاي غير منطقي كودكان نافرمان 522
مبحث بيستم: نظارت بر پيشرفت رفتار كودك 528
گفتاراول: مشخص كردن اهداف رفتاري 528
گفتاردوم: برنامه يادگيري مهارت‌هاي اولويت دار 529
بحث ويژه: ديگر شقوق درمان 536
مبحث بيست ويكم: شيوه‌هاي فرزند پروري مبتني بر خانواده بر درمان بزهكاري كودك 537
گفتار اول: بررسي سبك‌‌هاي فرزند پروري 541
گفتاردوم: ابعاد شيوه‌هاي فرزند پروري 551
گفتار سوم: الگوهاي« باوم رنيد» در مورد شيوه‌هاي فرزند پروري 557
فصل ششم: تحليل جامعه آماري 564
ضمائم 627
فهرست منابع 651